Banii – ce inseamna ei pentru tine?

Publicat pe Actualizat pe


Mă gândeam zilele astea la câtă putere are banul în zilele noastre. Practic, banul a devenit Dumnezeul multor oameni, care ar face orice pentru a-l obține.

În trecut, pe vremea când nu existau bani sau monede de aur, se făceau schimburi de produse, adică troc. Tu, cel care aveai porumb, îl dădeai în schimbul a ceea ce aveai nevoie: mătase, animale etc. Chiar și când eram eu mică, țin minte că în Banat veneau oameni din Maramureș la cules de porumb, iar taică-meu și mulți alții, îi plătea în porumb, pe care ei îl transportau cu marfarul.

images
Banii-??

Cred că pe vremurile alea, când nu exista “ochiul dracului” exista mai multă umanitate. Acum, parcă totul se învârte în jurul banilor. Dar partea cea mai urâtă e că tot prostul, care are în el viclenie, mârșăvie și tupeu, poate face câți bani dorește, fără să-l tragă nimeni la răspundere.

Ieri mă uitam la un film, în care tipul și-a pierdut portofelul, telefonul și actele. Și fiică-mea a rămas uimită că nimeni nu i-a dat nici măcar o pâine, atunci când i s-a făcut foame. Până atunci, ea mă tot întreba: “Mami, dar de ce lumea tot vrea să facă bani? Ce să facă cu atâția bani?” Acum a văzut: dacă n-ai bani, nu te bagă nimeni în seamă, și poți muri de foame la colțul străzii, indiferent de ce fel de om ești.

Cred că fiecare ne naștem cu o anumită atitudine față de bani. În funcție de astre, sau Dumnezeu știe… Sunt oameni pentru care banul nu are valoare, sunt oameni pentru care banul înseamnă totul, și sunt oameni care au nevoie da bani doar pentru a supraviețui. Sunt oameni care pun banii la ciorap, și oameni la care banii nu stau în buzunar sau portofel. Eu mă încadrez în cea de-a doua categorie. Pentru mine, banii sunt făcuți să-i cheltui. Și chiar cred că așa ne naștem, pentru că am prieteni din copilărie, care își adunau bani în pușculiță, și la fel fac și acum, numai că îi pun în cont. Eu n-am avut niciodată pușculiță.

Nu o dată am văzut cazuri în care oamenii și-au strâns “bani albi pentru zile negre”, și parcă au făcut ca zilele negre să și vină. Și-au adunat bani, în caz că se vor îmbolnăvi, și chiar s-au îmbolnăvit.

Sincer, îi admir pe cei care pot să-și adune bani pentru a-și cumpăra ceva. Mie mi se pare imposibil.

Eu n-aș putea niciodată să adun, să fac averi, oricâți bani aș avea. Aș găsi eu ce să fac cu ei. La urma urmei, nu ducem nimic cu noi, pe lumea cealaltă (dacă există). Iar copiii, nu trebuie să primească “de-a gata”, ci trebuie să învețe cât de greu se câștigă banii, că altfel, după ce cheltuie ce au agonisit, cu greu, părinții, ajung niște pierde-vară, că habar n-au pe ce lume trăiesc.

Pentru voi ce înseamnă banul? Că poate eu mă înșel…!?

Un gând despre „Banii – ce inseamna ei pentru tine?

    Banii – ce inseamna ei pentru tine? – CENZURAT a spus:
    3 Octombrie 2016 la 6:03 pm

    […] Sursă: Banii – ce inseamna ei pentru tine? […]

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

